onsdag 10 april 2013

Kreativ afton 9 april 2013

Sjukdomar, resor och annat bös har gjort att det inte blivit några kreativa träffar på ett tag men ikväll var det äntligen dags igen.


S är färdig med sin stickade schal! garnet är inköpt på Netto. Runt schalen har hon virkat med brun tråd. Visst är den fin!



Till hennes bedrövelse blev det inte så mycket virkat på den andra schalen. Istället fick S sprätta och sprätta och sprätta. Garnet till den här schalen är också köpt på Netto. Samma märke, annan färg bara. Undrar om det kan tänkas finnas något kvar på Netto.
Jag gillar verkligen att sticka. Nu är det i ärlighetens namn inte några avancerade saker jag gett mig på men roligt är det i vilket fall.  Ikväll blev jag nästan klar med mina tumvantar, bara det allra allra sista på tummen att göra.

 L fortsatte att virka mormorsrutor till sin filt. Hon har tagit en liten paus, något som är rätt vanligt för oss filtvirkare.Men som tur är har hon kommit igång med tillverkningen igen.

 Litet urval av mormorsrutorna. Tyvärr stämmer inte färgerna på bilden riktigt med verkligheten.

Inga kommentarer: