fredag 15 mars 2013

Kreativ afton 12 mars, med stick-skola

Självklart hade vi en kreativ träff i tisdags, det är ju ojämn vecka.

Så har jag då påbörjat det här med att lära mig sticka och min vana trogen fortsätter jag enligt devisen "Varför göra det lätt för sig när det går att krångla till. Varför börja sticka med två stickor när det går att använda fem... Tack Lina för att du lär mig så bra.

Det händer saker med filt nummer tre. S1 har verkligen fått ihop mormorsrutorna på ett bra sätt, trots att de både var olika i stil och olika.

Nu ska bara det stora rutorna sys ihop och sedan ska det virkas runt runt hela alltet.

Babykoftan som Lina stickade på vid förra träffen är klar, hur söt som helst blev den.

Kirsi har haft annat för sig de senaste gångerna vår lilla grupp har träffats men i tisdags var hon äntligen med igen. Hon stickar på en schal (som vilat även den de senaste veckorna men efter ett tag kom hon in i mönstret igen).

Skolan som använde lokalerna jag jobbar i nu lämnade en hel del material efter sig i syslöjdssalen när de flyttade. Några av tygerna har jag räddat från sopsäcken, det här är ett litet utbud av det jag tagit reda på. Tanken är att vi ska sy babymössor och kanske några babytröjor och -byxor att skicka till någon hjälporganisation.

Så här trevligt har vi det, handarbetar fika och pratar. Man skulle kunna kalla det för en syjunta men det gör vi inte...

Inga kommentarer: