torsdag 25 oktober 2012

Kreativ afton 23 oktober

Vi har haft träff igen, mina kreativa vänner och jag.

K var på Syfestivalen helgen som var och där hade hon hittat både tygband, glasknappar och pärlor. Det ska bli kul att se vad hon ska göra med de här grejerna men roligast är helt klart att höra K berätta om banden och knapparna och mönstrens historia.

Hade syfestivalen bara varit en annan helg hade jag mer än gärna åkt dit. Tänk att få gå omkring och flukta på en massa olika garner och pärlor och inspireras av en massa kreativa människor. Hade det bara inte varit helgen innan löning så hade jag absolut åkt.

L's arbete med babykoftan går vidare. Visst ser den mjuk och härlig ut.



S arbetar på ett nytt arbete, hon jobbar väldigt fort med sina projekt måste jag säga. Det här ska bli en schal men jag vågar inte säga var hon köpt garnet. Det kan komma från Netto eller från någon annan affär, kommer inte ihåg.

Oavsett var det är köpt gillar jag färgerna. Det ser sådär lite mossigt ut, fast på ett bra sätt. Mossa är bra, det kan man ha på sår, eller förlägga viktiga knivar i :-D


Själv fick jag med mig en av mormors virkade dukar som K hjälpt mig att stärka med sockervatten. Den ska bli en mobil som ska hänga i fönstret har jag tänkt. Som en liten, eller rätt stor egentligen, snöflinga.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var många band

Kirsi sa...

Hade definitivt varit otroligt smaskigt om det hade varit "glassknappar" jag fick med mig från Syfestivalen :P

Vonkis sa...

Anonym
Jo, många blev det.

Cecilias
Oj, ha ha ha.
Måste rätta den felstavningen :-D