lördag 31 maj 2014

Paketet till Sticka och Skicka V Khatoon

Det började bra med stickandet till Sticka och skicka V men jag kom, av någon anledning, av mig. En kofta och en mössa till hann jag få klar.

Till Blixterbodakoftan använde jag Drops Karisma blå/turkos och ljus grågrön. Snöflingan blev större än jag tänkte, skulle nog ha satt den på ryggen istället.

I mössan använde jag även Karisma grön för att övergången mellan färgerna inte skulle bli så skarp.

Den rekommenderade stickstorleken till det här garnet är 3,5-4 mm men jag stickade med 5 mm eftersom jag ville ha en lite större kofta.

Mitt bidrag blev alltså två koftor och tre mössor den här gången.

S skickade med den här fina virkade schalen. Tyvärr vet jag inte märket på garnet men om jag inte minns fel är det köpt på Netto.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kanoners!

Vad du har blivit snabb att sticka. Du har ett hjärta av guld, som hela tiden tänker på behövande.

Själv har jag precis fått klar I;s halsduk som jag sytt ihop, så den blev rund. Lättare än med rundsticka, så den ska kunna snurras runt huvudet (halsen) 2 varv.

// Marianne

Anonym sa...

Hej Vonkis! Kul att träffa dig i andra sammanhang än Melodikrysset. Jag gladdes verkligen med dig när vi äntligen fick skriva in både Py och Bäckman förra lördagen. Jättefina koftor du knåpat ihop. Något att ta efter på syjuntan här i Skåne.Ha det bäst så ” träffas” vi på lördag/ Krysslösare sen 1972