lördag 8 juni 2013

Två nya mössor till Rumänien

Sakta men säkert går det framåt med mösstickandet till våra babypaket som ska skickas till Rumänien

Den över mössan har en lite mindre omkrets än den undre men båda är lite höga. Jag hoppas de kan passa på huvudet på något barn som behöver hjälp att hålla värmen.

Båda är stickade efter mönstret till Knappmakerskans Enochenhalvtimmesmössa så de ska självklart få var sin knapp innan de skickas iväg.

När våra paket är färdiga ska vi skicka dem till
Sticka och skicka
Slättmissionens Hjälpande Hand
Stenum Romlycke
532 94 Skara

2 kommentarer:

lasse sa...

Jag kan inte virka eller sticka, men kan man göra något annat för att hjälpa till ?

Vonkis sa...

lasse
Självklart kan du hjälpa till ändå!
Om du vill bidra till babypaketen vi håller på med kan du skicka babytvål (hård, inte flytande) till mig eller kanske har du eller känner du någon som har babykläder, t.ex en sparkdräkt i bomull eller stickat eller tygblöjor i mjukt, skönt tyg hemma. Hör av dig i så fall så ska du få min adress så du kan skicka grejerna till mig så lägger jag det i paketet. Dock måste jag ha det så jag kan skicka det till Kalmar senast 21 juni.