fredag 23 november 2012

Kreativ afton 20 november

I tisdags var det kreativ afton och den här gången var vi hemma hos mig.

Suzan hade med sig en hel hög med mormorsrutor till babyfilten vi virkar till Sticka och skicka. Alla rutor ska få ett fjärde varv i ljusgrått garn.

Susanne visade bilder från Malmö. Det hade varit någon hantverksfestival och de hade bland annat klätt in vägskyltarna i såna här vackra kreationer.

Lina började sticka på den här babymössan. Det är hennes bidrag till Sticka och skicka. Jag blir bara mer och mer sugen på att lära mig sticka.

Kirsi hade både med sig garner att virka mormorsrutor av och små virkade dukar om någon ville ha och göra mobiler av.

Själv virkade jag på en julängel. Den blir lite sådär. Vi får se om jag lägger ut en bild när den är klar eller inte.

2 kommentarer:

Kirsi sa...

Det drar ihop sig nu inför julmarknaden på Hults Bruk. Är vi redo, tjejer? Jag hoppas ändå ni får sova gott de sista nätterna. Kram :)

Suzan sa...

Jag är taggad! Imorgon skickar jag iväg familjen på äventyr så att jag får pyssla och förbereda det sista ifred.