onsdag 19 september 2012

Att blinga eller att inte blinga

Jag har tagit en liten paus i att virka änglar för att virka ett på TV-sockar. Fick en idé jag ville testa. Just det här paret ska få en blomma längst fram, lite osäkert bara vilken blomma just nu.

Och ja, jag vet att bilderna är mörka men när jag använde blixt gick det inte att se konturerna riktigt. Eventuellt tar jag nya bilder imorgon när det är ljust ute.

Den första rosen är blingad med pärlor. Tanken är att det ska se ut som vattendroppar.

Den andra rosen är helt oblingad.

Båda rosorna är gjorda efter ett mönster från Lesley Stanfields bok 100 blommor att sticka och virka.

4 kommentarer:

Marianne sa...

Helt klart en "blingad" ros!

Maria J sa...

Bling! Fint med vattendroppseffekten.

Suzan sa...

"Vattendropparna" blir jättefina. Frågan är dock om de kommer att vara lite i vägen eller låta mycket när man kommer emot något med toffeln. Med rosen som brosch däremot vore pärlorna vääääldigt fina. Broscher, Veronica! Broscher!

Vonkis sa...

Marianne och Maria J
Blingat it is :-)

Suzan
Jag får ta med mig rosen omonterad till loppisen imorgon.

Hmm, broscher. Skulle kanske ta en tur förbi Sy och Sticka till veckan...