fredag 13 juli 2012

Garnköp på Hemflit

Jag har förgäves letat efter en riktigt bra garnaffär här i Ö-vik. Det finns en(japp EN)och tyvärr är inte garnutbudet så stort i den. Men här om dagen blev jag tipsad om en garnaffär i Umeå. "Den ligger på en innergård".

Sagt och gjort, dagen efter åkte min ömma moder och jag upp till Umeå så att jag skulle få shoppa lite garner.

När vi kom till butiken, som för övrigt heter Hemflit, var det lite som att komma till ett garnhimlarike. De hade dessutom rea på garn från Drops. Uj uj uj.

Det är väldigt synd att det inte finns en liknande butik i Örnsköldsvik, eller så är det kanske bra med tanke på hur mycket tid (och pengar) jag skulle spendera där.

Änny hoo, Det här är några av de garner jag köpte. Tyvärr stämmer inte färgerna på bilderna riktigt med hur de ser ut på riktigt. Nu är det bara att köra på hårt med virkandet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Garnet som ser flammigt ut verkar vara snyggt. Vad ska du göra av det?
Anna